De zitdag vindt plaats op maandag 16 juni van 9 uur tot 12 uur en van 13 uur tot 15 uur in oc De Brug. Je dient hiervoor een afspraak te maken via 011 48 03 60, info@nieuwerkerken.be of aan het onthaal van het sociaal huis tijdens de openingsuren.
Opgelet: 1 afspraak = 12 minuten = 1 aangifte.
Checklist mee te brengen documenten (over inkomsten 2024):
- eID en pincode (+ van partner)
- Gezinstoestand (eventueel trouwboekje)
- Vorig aangifteformulier/aanslagbiljet aanslagjaar 2024 (inkomsten 2023)
- Aanslagbiljet grondbelasting (onroerende voorheffing) van alle eigendommen
- Attest invaliditeit
- Documenten inkomsten - belastingfiches inkomsten werkgever(s) (loonfiches e.a.)
- Fiche vakantiegeld 2024
- Attesten hypothecaire lening en schuldsaldo
- Attesten aftrekbare bestedingen: levensverzekering, giften, onderhoudsgeld, pensioensparen, PWA en/of dienstencheques, kinderopvang, enz.
- Bewijs voorafbetalingen 2024
TIP: Weet je je pincode van je eID niet meer? Je kan deze online of bij de dienst bevolking aanvragen. Opgelet: de aanvraagprocedure kan enkele weken duren!
Je kan ook altijd telefonische hulp krijgen van de FOD Financiën om zelf je belastingaangifte in te vullen. Hiervoor neem je contact op met het nummer dat op je belastingbrief vermeld staat of bel je naar het sociaal huis en dan geven wij jouw gegevens door aan de belastingen die je dan vervolgens zullen contacteren.