Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 75 euro per kadastraal perceel. Een aanvrager dient slechts eenmaal de retributieprijs voor een aanvraag te betalen per groep van 5 kadastrale percelen op voorwaarde dat de percelen aangrenzend zijn, de percelen binnen eenzelfde gemeentelijke grens liggen en er maximaal op één perceel (een) gebouweenhe(i)d(en) geregistreerd is (zijn).
Hoe kan je jouw aanvraag doen? Je bent:
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in jouw eNotariaat
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
- Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: via mail naar ruimtelijke.ordening@nieuwerkerken.be met vermelding van een geldige capakey en adres