Kabelnetwerk wordt breder en sneller: Infrax en Telenet brengen 1 gigahertz tot aan je voordeur

Gepubliceerd op woensdag 7 november 2018 9 u.

Binnenkort start Infrax in opdracht van Telenet met verbeteringswerken aan het kabelnetwerk in onze gemeente. Deze werken maken deel uit van het project ‘De Grote Netwerf’ van Telenet. De aanpassingen aan het net zorgen ervoor dat het kabelnetwerk voldoende capaciteit heeft om in onze toekomstige digitale behoeften te voorzien. De hinder zal minimaal zijn en blijft in de meeste gevallen beperkt tot 1 werkdag. Nog tot eind februari 2019 zullen stelselmatig alle straten van Nieuwerkerken bezocht worden.

Maximale bandbreedte

Het digitale verkeer groeit jaar na jaar. Video’s bekijken, tv-programma’s opvragen, muziek beluisteren, een heel fotoboek versturen… Onze honger naar snelle verbindingen en voldoende bandbreedte is haast niet te stillen. Vlaanderen wil bij de digitale toppers van Europa blijven horen. Daarom wordt het volledige kabelnetwerk aangepast naar een bandbreedte van 1 gigahertz. Wanneer de werken overal voltooid zijn, zullen de klanten van Telenet sneller kunnen surfen en up- en downloaden.

Minimale hinder

Alle elementen in het net die nog niet klaar zijn voor 1 gigahertz, worden door Infrax en een aantal aannemers tijdens deze werken vervangen. Zo raakt de optimale snelheid van het glasvezelnetwerk tot in de huiskamer en bij de bedrijven. Binnen in je woning hoeft er niets aangepast te worden. En ook in je straat blijft de hinder beperkt en zal die in de meeste gevallen slechts één werkdag duren.

Telenet verwittigt klanten

Ben je klant van Telenet, dan word je individueel via brief, SMS en e-mail op de hoogte gehouden over de exacte start van de werken en de impact op je internet-, vaste telefonie- en televisiesignalen. Het GSM-verkeer zal geen hinder ondervinden van de werken. Ook wanneer de werken klaar zijn, stuurt Telenet je een bericht. Bovendien kan je steeds terecht op een speciaal 0800-nummer en op de Telenet-website. Ben je geen Telenet-klant? Dan zijn er ook geen onderbrekingen op je televisie-, telefoon- en internetverbinding als gevolg van deze werken.

Jammer genoeg kan er niet verbouwd worden zonder stof: alle Telenet-klanten zullen op een bepaald moment impact ondervinden van deze werken. Daarvoor willen we ons graag verontschuldigen.

Meer informatie

Telenet zal elke klant individueel en op voorhand contacteren om meer informatie te verstrekken over het exacte tijdstip en de impact van de werken. We raden je aan deze communicatie af te wachten. Algemene informatie kan je ook vinden op www.telenet.be/degrotenetwerf. Als particuliere klant kan je terecht op het gratis nummer 0800 60 600. Als zakelijke klant kan je 0800 60 800 bellen.