Opruiming begraafplaats Nieuwerkerken

Vanaf 15 september 2016 zullen de verwaarloosde graven in volle grond op het kerkhof van Nieuwerkerken gedurende 1 jaar worden aangeplakt.

Het is de bedoeling dat de nabestaanden nadenken over het behoud van deze graven. Als u een verwaarloosd graf wenst te behouden, dan zullen er ingrepen dienen te gebeuren om het graf weer in orde te brengen.

Indien u het graf niet wenst te behouden, dient dit opgeruimd te worden.

U heeft overleden familieleden op de begraafplaats van Nieuwerkerken? begraafplaats nwk met bloemen november bis.jpg

Dan is het zinvol om in de loop van het jaar een bezoekje te brengen aan het kerkhof. Is het graf verwaarloosd? Dan zal er een bordje bij staan met de vraag om contact op te nemen met de dienst bevolking. U heeft dan 2 keuzes: ofwel herstelt u het graf, ofwel ruimt u de grafsteen of het gedenkteken op.

U spreekt een datum af met de dienst bevolking waarop u de werkzaamheden zal uitvoeren.

Van zodra de werken zijn uitgevoerd, geeft u de dienst bevolking terug een seintje en vindt er een controle plaats. Als alles in orde is, wordt het bordje verwijderd.

Alle werken aan de verwaarloosde graven dienen uitgevoerd te worden voor 30 september 2017.

Let op: het gaat hier enkel over graven in volle grond, niet over graven met concessie.

Dit betekent echter niet dat graven met concessie verwaarloosd kunnen worden. Ook hier heeft u de verplichting om te zorgen voor een goede staat van de grafsteen.

Voor meer informatie: bevolking@nieuwerkerken.be of 011 48 03 60

Gepubliceerd op : 16-08-2016